دانشنامه

برای خرید کتاب با تخفیف و به همراه امضای نویسنده بر روی کتاب کافیست اینجا کلیک کنید.
دانشنامه
نویسنده
آخرین نظرات

همه شمالی ها از این حشره وحشت دارند.
خودم تجربه نیش زدن این حشره را چند بار داشتم و انشالله که بتونیم مطلب مفیدی در این باره بنویسیم تا کسی دچار نیش زدگی این حشره نشود.
دراکولا یک نوع حشره یا بهتره بگیم یک مدل مورچه به رنگ قرمز و دم رنگی است.
این حشره وقتی نیش میزند بلا فاصله قسمت نیش زده شده در پوست شروع به تاول زدن میکند و اگر قسمت نیش زده شده را بخارونید مایعه ای که زیر تاول است در قسمتهای دیگر پوست پخش میشود و قسمتهای زیادی از پوست را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اما راه حل از بین بردن این حشره چگونه است؟ و راه بهبود زخم و تاول بر روی پوست چیست؟

همه چیز درباره حشره دراکولا و مبارزه با آن

ازبین بردن این حشره :
دراکولا در شمال ایران زیاد است و فعالیت خود را در تابستان تا اوایل پاییز آغاز میکند. جمعیت این حشره بیشتر در علفزار ها و مزارع زیاد است و اگر خانه کسی نزدیک مزرعه یا علفزار باشد احتمال اینکه در معرض نیش زدن این حشره قرار بگیرد خیلی زیاد است.
دراکولا در روز کمتر دیده میشود و شب ها فعالیت میکند و نور لامپ را خیلی دوست دارد. هرجا که لامپی روشن باشد به سمت همان لامپ میرود. اگر در حیاط خود لامپ دارید حتما روشن کنید چون اگر حیاط شما تاریک باشد و لامپهای منزلتان روشن باشند دراکولا ها به سمت نور درون منزلتان کشیده خواهند شد.
برای از بین بردن این حشره از سم سوسک و مورچه کش پودری استفاده نمائید.
این سم را دور پنجره های منزل هم از بیرون و هم از داخل و مقداری هم کناره های دیوار منزل بریزید.
راه دیگر اسپره کردن پیف پاف است که به مقدار زیاد این حشره را میکشد. بهتر است در و پنجره ها را ببندید بعد خوب درون منزل را پیف پاف بزنید و از منزل به مدت نیم ساعت خارج شوید تا بوی پیف پاف شما را اذیت نکند. هر شب این کار را تکرار کنید.
راه دیگر این است که در حیاط خود یک لامپ وصل کنید اما لامپ به زمین خیلی نزدیک باشد مثلا ۱۰ الی ۲۰ سانت. سپس یک روزنامه زیر لامپ پهن کنید و روی روزنامه از سم پودری سوسک کش و مورچه کش بریزید یا چسب موش یا چسب مگس بزارید تا به آن بچسبند.
توجه داشته باشید که با ۱ یا ۲ بار هیچ وقت دراکولا ها همه از بین نمیروند شما باید چندین بار این کارها را تکرار کنید تا بتونید جمعیت این حشره را اطراف منزلتان کم کنید.

درمان نیش زدگی و تاول روی پوست؟

من اینجا تجربه خودم را مینویسم.
نیش زدن دراکولا معمولا شب ها درون رختخواب رخ میدهد.
وقتی احساس کردین قسمتی از پوست شما یک دفعه خارش گرفت بدونید دراکولا نیش زده بلافاصله بعداز اینکه احساس کردین دراکولا شما را نیش زده قسمت نیش زده شده را با الکل ضد عفونی کنید اگر الکل در دسترس نبود از ادکلن استفاده کنید چون درون ادکلن مقداری الکل وجود دارد. اگر که این کار را بکنید ۹۰ درصد خطر تاول زدگی را پشت سر گذاشته اید.
اما اگر زمان زیادی از نیش زدن آن میگذر و صبح بلند شدین دیدین قسمتی از پوست شما سرخ شده قبل از هرکاری به هیچ عنوان آن قسمت را نخارونید. سپس حتما مقداری الکل روی پوست بریزید تا ضدعفونی بشود. بعداز ضدعفونی کردن پیشنهاد من به شما استفاده از آلوورا است.برگ گیاه آلوورا را تهیه کرده و قسمتی از آن را برش دهید و مایع درون برگ را روی زخم بمالید و حدود ۲ ساعت بماند سپس با صابون خوب آن قسمت را بشورید و دوباره آلوورا بمالید این بار بگذارید آلوورا ۵ ساعت روی پوست بماند. این کار را دو الی سه روز تکرار کنید مطمئن هستم خوب میشود و حتی اثری هم از جای زخم باقی نمیماند.
نکته : اگر که پوستتون تاول زده و زیر آن مایع تاول وجود دارد حتما مایع درون تاول را خارج کنید و بعداز آن با الکل یا آب و صابون خوب بشورید. ماندن مایع تاول باعث میشود که در زمانی که حواستان نیست بترکد و روی قسمتهای دیگر پوست بریزد و بخش زیادی از پوست را آسیب بزند.

54657567 6747878977

منبع

مقاله جالبی بود ممنون

خوکشله
واقعا این اسم بهش میاد...

موفق باشید
  • سیّد محمّد جعاوله
  • جالب بود.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">