راهنمای قدم به قدم Limbo

بازی های آرکید زیادی روزانه بر روی شبکه های آنلاین کنسول ها مثل LIVE و PSN قرار می گیرند و کمتر کسی به آن ها توجه می کند چون بیشتر یا بازسازی بازی های قدیمی هستند یا آن چنان جذاب نیستند بازی کن را به سمت خود جذب کند. در این میان بازی ای کوچک به نام Limbo بر روی شبکه LIVE ظاهر می شود و در مدت زمان کوتاهی به محبوب ترین و زیباترین بازی آرکید تبدیل می شود. این بازی با گرفتن امتیاز های بسیار بالا از سایت ها ومجلات شایستگی خود را به همگان نشان داد و ما نیز از این امر مستثنا نیستیم. بعد از نقد این بازی اکنون شما را با راهنمای قدم به قدم این شاهکار همراهی می کنیم. امید است مورد پسند شما کاربران گرامی قرار گیرد.


لازم به ذکر است که در این راهنما تا بخش 21 مکان های تخم های مخفی نشان داده شده است. اما در بخش 21 ناگهان متوجه شدیم که این تخم ها هیچ تاثیری در اچیومنت های بازی ندارند و تقریبا می شود گفت که بی فایده هستند (مگر در لیدبورد بازی که باز هم بی فایده است). پس، از بخش 21 به بعد دیگر مکان این تخم ها نشان داده نمی شود.

بخش اول

با شروع بازی و بیدار شدن کاراکتر، مسیر را به سمت چپ ادامه دهید. اینجا با له کردن تخم روی زمین اولین اچیومنت خود با نام Wrong Way را بگیرید.
حالا مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا به لبه پرتگاه برسید. به آرامی جلو بروید تا بر روی سرازیری سر بخورید. در انتها از روی چاله به سمت دیگر بپرید. کمی جلوتر به یک درشکه می رسید که روی آن دستگیره ای تعبیه شده است. با دکمه B دستگیره را گرفته و درشکه را به عقب بکشید و از آن بالا بروید. حالا با یک پرش طناب را گرفته و مسیر را به سمت پایین ادامه دهید تا به تکه چوبی که به طناب متصل هست برسید. حالا به سمت چپ و سپس به سمت راست بپرید. مسیر را از داخل تونل به سمت قایق ادامه دهید و سوار بر قایق به آن سوی برکه برسید. حالا از قایق پیاده شده، دستگیره قایق را بگیرید و آن را تا کنار بلندی بکشید.
بر روی دهنه قایق رفته و از آنجا خود را بالا بکشید. حالا از شاخه چسبیده به دیوار بالا بروید و با یک پرش از طناب سمت چپی بگیرید و بالا بروید. همینطور به سمت راست حرکت کنید تا به تله های روی زمین برسید.
تله را بگیرید و به سمت چپ بکشید. حالا که تله ها جدا شدند می توانید تک تک از روی آن ها بپرید و راه خود را ادامه دهید. بر سر راه به یک طناب می رسید که چیزی از آن آویزان است. در سمت راست تصویر تله ای وجود دارد. آن را بگیرید و به زیر طناب بکشید. حالا بالا رفته و طناب را بگیرید. خواهید دید که وزن طناب زیاد شده و موجود آویزان شده از طناب به وسیله تله گرفتار می شود. حالا وزن طناب کمتر شده و می توانید با تاب خوردن خود را به لبه سمت راست برسانید. حالا از تپه پایین بروید تا به یک تکه تنه درخت برسید. بر روی آن بپرید و سریعا به چپ برگشته و دوباره روی تپه بپرید تا گلوله سنگی شما را له نکند. حالا از روی گلوله بگذرید تا وارد بخش دوم شویم.

بخش دوم

همینطور به سمت راست پیش بروید تابه یک مرداب کوچک برسید. در کنار مرداب شما یک جعبه کوچک خواهید دید. جعبه را گرفته و تا زیر طنابی که از درخت آویزان است به سمت چپ بکشید. حالا از طناب بالا بروید و به وسیله شاخه ها خود را به بالاترین نقطه ممکن برسانید.
در اینجا، اگر دقت کنید در سمت چپ تصویر طنابی آویزان است. با یک پرش بلند آن را بگیرید و سپس تاب خورده و بر روی شاخه سمت چپ بپرید. تخم روی زمین را له کنید تا اچیومنت Altitude is attitude برایتان آزاد شود.
حالا به سمت راست برگردید و تنه نیمه شکسته درخت را هل دهید تا پایین بفتند. حالا از شاخه ها دوباره پایین بروید و به سمت مرداب حرکت کنید. می بینید که تنه شکسته کنار مرداب افتاده است. آنرا هل داده، سوار بر تنه خود را به آن سوی مرداب برسانید. در سر راه تله ای را بر روی درخت خواهید دید. راه را ادامه دهید تا وارد بخش بعدی شویم.

بخش سوم

در اینجا شما به یک عنکبوت غول پیکر می رسید که سد راه شما است. اگر به نزدیکی پاهای عنکبوت بروید می بینید که پاهایش شما را ردیابی می کند و وقتی از موقعیت مطمئن شد پایش را بالا می برد و بر سرتان فرود می آورد. حالا به آرامی نزدیک شوید. همین که پای عنکبوت به قصد ضربه بالا رفت شما سریعا به سمت چپ برگردید تا پایش را به زمین خالی بکوبد. چندین بار این حرکت را تکرار کنید تا صدای افتادن تله از روی درخت به گوشتان برسد. حالا به سمت چپ برگردید و تله را به سمت عنکبوت هل دهید.
دوباره همان کار های بالا را با عنکبوت انجام دهید اما اینبار به جای زمین خالی، تله را تحویل او دهید تا پایش کنده شود. این کار را برای دو پای باقی مانده نیز انجام دهید.
توجه: بعد از کنده شدن پای دوم مراقب ضربه ناگهانی پای سوم باشید و به عقب برگردید.
بعد از انجام این کار ها، عنکبوت راه را باز کرده و از درخت بالا می رود. حالا مسیر را ادامه دهید تا به تارهای عنکبوت برسید و در آن ها گیر کنید. حالا عنکبوت از شما انتقام می گیرد و شما را همانند طعمه در داخل یک پیله آویزان می کند.
با تکان دادن مکرر آنالوگ خود را از بند رها کنید و به سمت راست بروید. از روی گودال کوچک بپرید و وارد بخش بعدی شوید.

بخش چهارم

به آرامی از روی تپه سر بخورید. به انتهای سرازیری نرسیده سریعا با یک پرش خود را از سقوط نجات دهید. حالا گلوله سنگی را هل دهید تا به لبه سرازیری برسد و خودش به سمت پایین سرازیر شود. حالا سریعا به عقل برگردید تا تنه درختی که سقوط میکند از شما یک LED نسازد!
حالا از مسیر ساخته شده عبور کنید تا به یک گلوله سنگی بزرگ برسید. بر روی آن بپرید و آرام آرام آن را به جلو برانید. در میانه های راه عنکبوت خود را از پشت سر می رساند، عجله نکنید او شما را نخواهد گرفت (فعلا!) منتظر شوید تا به لبه برسید و مطمئن باشید که با یک پرش به ان می رسید.
حالا بر روی لبه دیوار بپرید. حالا از تپه به پایین سقوط می کنید و پیله شما پاره می شود. به جلو حرکت کنید تا با ریختن روی زمین به سطح زیرین آن برسید. در اینجا یک طناب خواهید دید. دقت کنید که بالای طناب یک تله منتظر سر شماست. به سمت طناب بپرید تا آنرا بگیرید اما سریعا با یک جهش دوباره از طناب جدا شوید تا تله از جایش کنده شده و به زمین بیافتد. حالا دوباره برگردید و با کمک طناب به لبه سمت راست برسید. حالا مسیر را ادامه دهید و وارد بخش بعدی شوید.

بخش پنجم

در اینجا شما به تنه های بریده شده بزرگ چند درخت می رسید. از روی آن ها بپرید تا به یک تنه نیمه شکسته برسید.
بر روی شاخه نگه دارنده آن بپرید و قبل از اینکه تنه بر رویتان بیفتد به سمت چپ برگردید. با پرش بر روی تنه بعدی، آن به سمت راست مایل خواهد شد. به محض نزدیک شدن به تنه دیگر ، سریعا بر روی آن بپرید. حالا در پایین پایه ای کوچک را می بینید. با پرش بر روی آن، گلوله ای متصل به طناب به سمتتان خواهد آمد.
کارخاصی لازم نیست انجام دهید. فقط همین که به شما نزدیک شد بازدن دکمه پرش از روی آن بپرید. حالا مسیر را ادامه دهید تا به پاهای مصنوعی عنکبوت برسید. با بالا رفتن پای عنکبوت از زیر آن رد شوید.
به جلو بروید و از روی آب بپرید. در اینجا یک لاستیک آتش گرفته به سمتتان خواهد آمد، سریعا به عقب برگردید و دوباره از روی دره آب بپرید تا لاستیک به داخل آب بیفتند. حالا دوباره به سمت راست دامه دهید. اکنون یک تکه گلوله کوچک آتش به سمتتان می آید از روی آن بپرید تا به انتهای مسیر و نردبان برسید.
از هر دو نردبان بالا بروید تا به یک نگون بخت به دار آویخته شده برسید. در اینجا این بخش نیز به پایان می رسد.

بخش ششم

اینجا خیلی آرام آرام به جلو بروید. دو تله از بالای تکه چوب آویزان است. همانطور که آرام به جلو می روید تله سمت راست رها شده و به سمتتان می آید. در این لحظه دیگر جلو نروید و سر جایتان بایستید چون تله به شما نخواهد خورد. به محض اینکه تله از بالای سرتان گذشت به سمت راست شروع به دویدن کنید تا تله سمت چپ به شما برخورد نکند.
حالا از طناب آویزان شده تله سمت چپی بالا بروید و مسیر را به سمت راست ادامه دهید. حالا به یک تکه تنه درخت خواهید رسید. در این زمان عنکبوت کذایی از پشت به سمتتان خواهد آمد. تنه چوب را هل دهید و به داخل آب بیاندازید و خود نیز بر روی آن سوار شوید.
سریعا بر روی تکه سنگ داخل آب بپرید و مسیر را ادامه دهید. به یک تنه الاکلنگ مانند می رسید. بر روی لبه سمت راستی آن بایستید و منتظر باشید تا عنکبوت پای خود را روی لبه سمت چپ بگذارد. حالا به راحتی بر روی دیوارسمت راست بپرید و مسیر را ادامه دهید. تنه شکسته را هل دهید تا بیفتد و از روی آن به سمت راست دره کوچک بپرید و بالا بروید. خواهید دید که عنکبوت به داخل دره سقوط می کند. به سمت گلوله سنگی بروید و پایه نگه دارنده آن را بشکنید و سریعا به سمت چپ حرکت کنید تا له نشوید. در اینجا عنکبوت از دره بالا می آید اما نترسید.
بر روی لبه کوچک بپرید و منتظر باشید تا گلوله سنگی از روی سرتان عبور کرده و عنکبوت را با خود به ته دره ببرد. حالا به سمت راست بروید تا به چند نفر که در آن سمت دره ایستاده اند برسید. از پشت عنکبوت خودرا به شما می رساند اما نترسید. او فقط یک پا دارد! به آرامی به او نزدیک شوید و به ضربه پایش جا خالی دهید تا پایش غلنج شود! :)
حالا پایش را گرفته و بکشید تا کنده شود. به سمت چپ بدن عنکبوت بروید و آن را به سمت تیغ های داخل دره هل دهید و از طریق آن به سمت راست دره بپرید. مسیر را ادامه دهید تا به دو جعبه زندان مانند آویزان برسید. پایان بخش ششم.

بخش هفتم

به سمت راست حرکت کنید تا به نردبان برسید. از آن بالا بروید و بر روی اولین جعبه بپرید. سپس بر روی دومین جعبه بپرید و با یک پرش دیگر روی جعبه دوم آن را از طناب جدا کنید تا به زمین بیافتد.
حالا جعبه را به سمت راست ببرید و از لبه دیوار بالا روید و مسیر را تا کنار آب طی کنید. بر روی جسد داخل آب بپرید. حالا یک فرد دیگر به صورت زامبی ها به سمت آب می آید و در آب غرق می شود. حالا بر روی او بپرید تا به سمت دیگر مرداب برسید. جسد کنار مرداب را کشان کشان با خود ببرید تا به تله برسید.
جسد را به داخل گودال بی اندازید تا تله از کار بیافتد. حالا راه را به جلو ادامه دهید تا به تله های پرس مانند برسید. برای رد کردن اولین پرس، بر روی تکه دکمه مانند بپرید. راه رفتن بر روی کناره های دکمه که سطح کوتاه تری دارند باعث عمل کردن تله خواهد شد.
تله دوم برعکس تله اول عمل خواهد کرد. این بار نباید بر روی دکمه وسطی پا بگذارید. حالا از روی دره کوچک به سمت دیگر بپرید تا با سه تن از مردمان ناشناس روبرو شوید. سریعا قبل از اینکه شمارا هدف قرار دهند به سمت چپ و به سمت تله ها بدوید. از آن جایی که نوع فعال شدن تله های را میدانید از روی آن ها رد شوید تا دشمنان در تله گرفتار شوند و سپس مسیر را به سمت راست دنبال کنید تا به نردبان برسید و وارد بخش بعدی شوید.

بخش هشتم

در اینجا ابتدا می خواهیم اولین تخم مخفی را پیدا کنیم. از روی لبه به سمت راست بپرید و از طنابی که بر روی دو چرخ دنده قرار دارد بگیرید. طناب به سمت پایین شروع به حرکت می کند؛ خود را بالا بکشید تا در میان چرخ دنده ها نفله نشوید. وقتی طناب را تا آخرین جای ممکن به پایین کشیدید سریعا به سمت چپ بپرید و مسیری که آمده بودید را برگردید. چاله ی تیغ داری که از روی آن پریده بودید دیگر تیغ ندارد و تخم در آنجا دیده خواهد شد. سریعا تخم را برداشته و قبل از اینکه تیغ ها دوباره باز شوند از چاله خارج شوید.
حالا به سمت راست ادامه دهید تا به طناب ها و چرخ دنده ها برسید. ابتدا از نرده بان پایین بروید. در سمت چپ تصویر و در تاریکی دستگیره یک درشکه را خواهید دید. آن را تا جایی که می شود به سمت راست هل دهید. حالا از پله ها بالا رفته و دوباره همان طناب بالای چرخ دنده ها را تا جای ممکن پایین بکشید. ابن طناب و یک طناب دیگر وظیفه بلند کردن دو وزنه که سد راه شما هستند را بر عهده دارند. حالا اینجا باید خیلی سریع عمل کنید.
سریعا باید پایین بیایید (لازم نیست از نرده بان استفاده کنیداز بالا سقوط آزاد کنید) و از روی درشکه با یک پرش طنابی که از لای چرخ دنده ها پایین آمده بود را بگیرید و آویزان شوید. حالا روبروی شما یک طناب دیگر برای بلند کردن وزنه دوم وجود دارد. کمی تاب بخورید و به روی طناب دوم بپرید تا وزنه دوم هم بالا برود. حالا وقتی سطح هر دو وزنه یکی شد به سمت راست بپرید و از زیر آن ها عبور کنید.
حالا همینطور مسیر را ادامه دهید تا یک انگل از بالا بر روی سرتان بپرد. حالا انگل شما را کنترل می کند و به هر طرف که او بخواهد می توانید بروید. تنها در صورتی مسیر راه رفتن کاراکتر تغییر خواهد کرد شما به روزنه های نور برسید و نور مستقیما بر روی شما بتابد. در این صورت مسیر به سمت عکس تغییر خواهد کرد. حالا انگل شما را به سمت چپ هدایت می کند. به اولین شعاع نور که برسید مسیر به سمت راست تغییر می کند.
حالا از تپه پایین بروید، مواظب باشید که داخل گودال سقوط نکنید و از روی آن بپرید. حالا بالای سرتان تعدادی موجود آویران و گرسنه را می بینید و یک جعبه که روبروی شماست. مسیر را همینگونه ادامه دهید تا به نور برسید. با رسیدن به نور حالا به سمت چپ حرکت می کنید. بر سر راه جعبه را تا زیر آن موجودات هل دهید.حالا سریع به بالای جعبه بروید و بپرید تاموجودات بالایی انگل را از روی سر شما بردارند. حالا آزادید و مسیر را به سمت راست بروید تا وارد بخش بعدی شویم.

بخش نهم

اینجا برای اینکه دومین تخم مخفی را پیدا کنید به سمت عقب برگردید و جعبه ای که برای بالا رفتن و خلاص شدن از انگل استفاده کردید را به سمت گودال آب هل دهید. جعبه را طوری قرار دهید که یک سوم از جعبه از لبه آویزان شده باشد.
حالا به راه خود ادامه دهید و هر وقت که باران شروع به باریدن کرد، به اینجا برگردید. باران تخم را از بالا به پایین رها خواهد کرد و می توانید آن را از روی جعبه بردارید. (عجله نکنید به قسمت باران هم می رسیم)
حالا اینقدر بروید تا به یک موجود سگ مانند برسید که زیر چیزهای سفید رنگ ایستاده و سعی در گرفتن آن ها را دارد. وقتی به سمتش بروید ترسیده و به داخل لانه کوچکش فرار می کند. به بالای طعمه آویزان شده بروید و روی آن بپرید. مقداری از طعمه کنده شده وبه پایین میریزد در این لحظه موجود از لانه خود برای برداشتن طعمه بیرون می آید.
حالا سریع به جلوی لانه اش بپرید تا راه برگشت نداشته باشد. او را به سمت چپ دنبال کنید تا داخل چرخونگ بزرگ بیافتند. حالا چرخ بزرگ شروع به چرخیدن می کند. اهرم بالای آن را بکشید تا ایجاد الکتریسیته شود و باران شروع به باریدن کند.
نکته: تخم یادت نره !
حالا به سمت راست بروید. به داخل گودال بپرید و تکه چوب را تا وسط گودال بکشید. حالا بر روی چوب رفته و از لوله سمت چپ روی دیوار بالا بروید. از زنجیر متصل به لوله هدایت کننده آب آویزان شوید تا آب به داخل گودال بریزد. وقتی پر شد سریعا با واسطه تنه چوب به سمت دیگر برسید.حالا همینطور ادامه دهید تا به جایی برسید که محلولی روغن مانند در حال ریختن به گودال است. سطح جلویی این مایع خشک است و میتوانید با کمک آن بالا بروید. به داخل زیر زمین رفته و از سرپایینی لیز بخورید. جعبه را به جلو هل دهید تا بخش بعدی را شروع کنیم.

بخش دهم

از نرده بان بالا بروید و دریچه راباز کنید. جعبه را زیر دریچه باز شده قرار دهید تا آب بتواند جعبه را بالا بیاورد. حالا دستگیره سمت چپ تصویر را بکشید و سریع از نرده بان بالا بروید و منتظر شوید آب جعبه را بالا بیاورد. بر روی جعبه بپرید و بالا بروید. حالا به سمت نرده بان بالایی بپرید. سریع به سمت راست بروید وجعبه را بیرون بکشید. و بررویش بروید. این جعبه سوراخ است و دوام وزن شما را نخواهد داشت. سعی کنید با دقت بپرید و لبه دیوار را بگیرید وبالا بروید.
میسر را جلو بروید از سرازیری پایین بروید و قبل از اینکه داخل آب بیفتید بر روی پلتفرم سمت راست بپرید. در پایین یک بادکنک متصل به زنجیر وجود دارد که آب آن را بالا خواهد آورد. دستگیره را بکشید و دریچه روی بادکنک را باز کنید. منتظر باشید تا بادکنک از زنجیر جدا شود و با سرعت بالا بیاید. همین که بادکنک بالا رفت سریعا دریچه را ببندید تا بادکنک داخل آب نیفتد. بادکنک را تا زیر جعبه بالایی هل دهید. (کمی به پایان راه مانده سرازیری است. به محض رسیدن بادکنک به سرازیری آن را رها کنید تا ادامه مسیر را خودش برود). سریعا به سمت نردبان برگردید و بالا بروید و بر روی جعبه بالای بادکنک باستید تا بادکنک آن را بالا بیاورد. راه را به سمت راست ادامه دهید.
نرده بان را رد کنید و به سمت دستگیره بروید. اهرم را بکشید تا آب به سمت چپ حوض نیز نفود کند. وقتی سطح دو حوض برابر شد دوباره اهرم را بکشید تا مسیر دو حوض بسته شود.
حالا از نرده بان بالا بروید و از روی جعبه بپرید تا به اهرم دوم رسید. اهرم دوم را بکشید تا کانتینر پایین بیاید. حالا به سمت راست بپرید (این پرش کمی مشکل خواهد بود) و مسیر را دنبال کنید تا وارد بخش بعدی شویم.

بخش یازدهم

اینجا یک انگل را خواهید دید که از بالای یک جعبه آویزان است و به سمت چپ و راست تاب می خورد. وقتی به سمت راست رفت سریع جعبه را بگیرید و به سمت چپ بکشید. حالا به زیر انگل بروید تا بر روی سرتان بیافتد. انگل شمارا به طرف چپ هدایت خواهد کرد. به روی جعبه بروید و بالا بپرید. با رفتن به زیر نور آفتاب مسیر به سمت راست تغییر خواهد کرد. بر روی نردبان اولی بپرید. نترسید بر روی نردبان انگل قادر به کنترل شما نیست. حالا منتظر شوید تا آشغال ها از بالا بریزد و بعد بر روی نرده بان بعدی بپرید.
حالا از نرده بان پایین بیاید و از روی لوله ها بپرید. مواظب باشید یکی از لوله ها زیر پایتان خواهد شکست و آب به بیرون خواهد ریخت. همین گونه به پریدن ادامه دهید تا به زیر نور برسید. همینکه مسیر عوض شد سریع به سمت چپ و اولین نوری که دیدید برگردید تا دوباره مسیر شما به سمت راست تغییر کند. وقتی به سمت راست برگشتید برروی نرده بان دوم منتظر باشید تا تکه لوله به وسیله آب بالا بیاید. حالا بر روی آن بپرید و به سمت راست بروید تا جانوران آویزان شده انگل را بخورند.
حالا اینجا می خواهیم یک اچیومنت بگیریم. از نرده بان بالا نروید. نترسید آب تا کمر کاراکتر بالا خواهد آمد. لوله ای که به واسطه آن بالا آمدید را بگیرید و به سمت راست بکشید. نرده بان را رد کنید و لوله را تا انتها ببرید تا بر روی آب معلق شود.
حالا بر روی لوله بروید و به سمت چپ بپرید تا طناب متصل به لوله بالایی را بگیرید. حالا تخمی کوچک از داخل لوله بر روی لوله شناور می افتد. ان را له کنید تا اچیومنت It’s Stuck برایتان آزاد شود.
حالا از نرده بان بالا بروید و به سمت راست بروید. در این دره با دقت بپرید تا به سمت دیگر برسید. از روی سقف ساختمان به پایین سر بخورید. مواظب باشید تا در پایان بپرید وگرنه سقوط می کنید. حالا در ادامه از یک ناودان متصل شده به دیوار بالا بروید تا به بخش بعدی برسیم.

بخش دوازدهم

وقتی به حروف نئونی HOTEL رسیدید باید با زمان بندی دقیق بر روی حرف H بپرید. چون وقتی روشن شود شما مرده اید. باید طوری زمان بندی کنید برخورد شما با این حرف مصادف باشد با خاموش شدن برق هایش. سریع بر روی حرف O بپرید که متعاقبا برق حرف T را از کار خواهد انداخت.
حالا سیم برق T کنده خواهد شد. از سمت چپ O پایین بیایید و از سیم بگیرید و به سمت راست بپرید و کلا منبع برق حروف را قطع کنید. حالا از ناودان سمت چپ روی دیوار بالا بروید. حالا اینجا مقدمات گرفتن یکی از تخم های مخفی را انجام میدهیم. بر روی حرف O بپرید. اگر دقت کنید وقتی وزن خود را بر روی گوشه های این حرف می اندازید حرف O شروع به چرخیدن می کند.
دقت کنید که یک دستگیره کوچک روی این حرف دیده می شود. اینقدر حرف را بچرخانید تا دستگیره در سمت راست قرار گیرد. حالا مسیر را ادامه دهید. تخم را در بخش 23 خواهید برداشت!!! مراقب حرف L باشید که کج می شود و نیز از فلش احتیاط کنید که سقوط میکند.
حالا به جلو بروید. از روی سقف رد شده و بر روی گنبد شیشیه ای بپرید. راه را ادامه دهید. دقت کنید که آخرین شیشیه از گنبد ترک بر می دارد. حالا در سمت راست نرده بانی را خواهید دید که بر روی یک گاری چرخ دار ایستاده است. کار را تا لبه سرازیری بکشید و وقتی گاری شروع به حرکت کرد سریع خود را به بالای نرده بان برسانید و در انتها از بالای نرده بان خود را به روی شیشه بیاندازید تا شیشه بشکند. وقتی دارید از سرازیری به پایین سرخ می خوردی به تعدادی چراع مهتابی آویزان خواهید رسید. سریع بر روی آن ها بپرید و با گرفتن شیلنگ آب آویزان شده به پایین برسید تا بخش بعدی را شروع کنیم.

بخش سیزدهم

ابتدا به سمت چپ بروید و پایه های سست شده را بریزید. مراقب باشید بر روی سرتان نریزند. حالا به سمت راست بروید تا دوباره گرفتار انگل کذایی شوید.حالا آنقدر به سمت چپ بیایید تا مسیر به سمت راست تغییر پیدا کند.
همینطور به سمت راست بروید. از آسانسور رد شوید، تیرآهن های آویزان را رد کنید تا به یک دکمه روی زمین برسید. اینجا آنالوگ را بر خلاف حرکت بگیرید تا سرعتتان کند شود. با رفتن بر روی دکمه جعبه ای از بالا آزاد خواهدشد. همچنین با اینکار اره نیز به سمت شما به حرکت در می آید. باید طوری زمان بندی کنید که وقتی اره به جعبه نزدیک می شود شما از با استفاده از جعبه از روی اره به سمت دیگر بپرید.
بعد از رد شدن از اره به سمت موجودات آویزان بروید تا از شر انگل خلاص شوید. حالا باید تمام راه را به سمت آسانسور برگردید. صبر کنید تا اره به دیواره نزدیک شود سپس از روی آن بپرید. بر روی تیرآهن اول اینقدر چپ و راست بروید تا مثل الاکلنگ شروع به تاب خوردن بکند. سپس بر روی تیر آهن بعدی بپرید. در اینجا از دستگیره تیر آهن سوم بگیرید و به عقب بکشید وقتی تا جای ممکن کشیدید سریع بر روی آن سوار شده و هنگامی که به پلتفرم سمت چپ نزدیک شد با یک پرش بلند خود را به سمت چپ برسانید. حالا به بخش بعدی می رویم.

بخش چهاردهم

از آسانسور رد شوید. در سمت چپ یک جعبه وجود دارد. آن را تا روی پل و آسانسور بکشید. حالا کلید آسانسور را زده وخود نیز سریع بر رویش سوار شوید تا به بالا بروید.
جعبه را هل دهید تا زمین بیفتند. اینجا می خواهیم اچیومنت بعدی را آزاد کنیم. کلید آسانسور را بزنید تا پایین برود. حالا دوباره آن را بزنید تا بالا بیاید. سریع با استفاده از جعبه خود را به بالای آسانسور برسانید. در سمت چپ یک طناب می بینید که به یک لوله وصل است. قبل از اینکه بین آسانسور و دیوار له شوید با یک پرش از طناب بگیرید.
همینجور آویزان بمانید تا تخم از داخل لوله به پایین بیفتند. حالا بروید و آنرا له کنید تا اچیومنت Urban Exploration باز شود.
حالا با آسانسور به بالا برگردید. جعبه را به سمت الاکلنگ هل دهید. آنرا طوری قرار دهید که سمت چپ الاکلنگ پایین باشد. حالا آسانسور را بزنید پایین برود اما سریع دستگیره آنرا بگیرید و به سمت الاکلنگ بکشید و بر روی آن قرار دهید. حالا جعبه را به سمت راست هدایت کنید. جلوتر یک اهرم را خواهید دید. آنرا بکشید تا طناب پایین بیاید. جعبه را زیر طناب قرار دهید. اهرم را دوباره بکشید و سریع از روی جعبه پریده و طناب را بگیرید. با طناب بالا بروید و بر روی گوشه راست بپرید. در جلو دو دکمه و دو جعبه که به وسیله گیره در بالا هستند را مشاهده می کنید. اول دکمه اول را فشار دهید. کمی مکث کنید و بعد دکمه دوم را بزنید. سریع برگردید و جعبه اول را گرفته و زیر جعبه دوم قرار دهید تا جعبه دوم درست روی آن بیافتد. حالا بدون تکان دادن جعبه ها بر روی آن ها بروید و از روی اره پریده و لبه دیوار را بگیرید.
جلوتر نرده بانی راه خواهید دید. از آن رد شوید و وارد تاریکی شوید. در میانه های راه پسرک وارد آب می شود که صدای پایش را خواهید شنید. در اینجا دکمه پرش را بزنید. می بینید که پسرک از یک گوشه گرفته و بالا می رود. وقتی از گوشه بالا رفت مسیر را ادامه دهید. تخمی براق را خواهید دید. آن را له کنید واچیومنت Alone In the Dark مال شماست.
حالا باز هم مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا احساس کنید که به یک دیوار رسیده اید. در حقیقت این دیوار نیست و یک جعبه است که سد راه شده است. آن را بگیرید، کمی آن را به سمت چپ بکشید. حالا بر روی آن رفته و بعد از آن دوباره بپرید تا از گوشه ای دیگر بالا بروید. مسیر را ادامه دهید تا به تخم مخفی سوم برسید.
حالا دوباره جلو بروید تا به دیوار برسید. با یک پرش ساده از آن بالا بروید. جلوتر بروید به دیوار می رسید. حالا اینجا به سمت چپ بایستید. حدود چهار پنج قدم به سمت چپ بدوید و قبل از اینکه از لبه بیوفتید بپرش کنید تا با صدای شکسته شدن زمین مواجه شوید. حالا به سمت راست ادامه مسیر دهید تا به روشنایی برسید که تخم شماره چهارم زیر آن قرار دارد.
بعد از له کردن این یکی جلوتر بروید تا به دیوار برسید. حالا آنالوگ با به پایین بگیرید تا از دیوار پایین بیایید. دوباره به سمت راست بروید تا به دیوار برسید. از این یکی بالا بروید. تخم شماره پنج را زیر پایتان خواهید دید.
حالا جلوتر بروید تا به پایین بیافتید. به سمت چپ برگردید و جعبه را گرفته و آن را به سمت راست بکشید. از رویش عبور کرده و تخم شماره پنج را نیز له کنید. حالا تمامی مسیر را به سمت نرده بان بیرون غار برگردید. از نرده بان بالا رفته، به سمت راست بروید و وارد بخش بعدی شوید.

بخش پانزدهم

این بخش خیلی کوتاه است. بر سر راه حشره بزرگی را خواهید دید. نترسید او از شما فرار می کنید. وقتی به حشره نزدیک شوید او فرار کرده و بر روی دیوار می نشیند.
از او دور شوید تا دوباره پایین بیاید. حالا آنالوگ را خیلی آرام فشار دهید تا پسرک آرام آرام به سمت حشره برود. وقتی به مقدار کافی به او نزدیک شدید سریع به سمتش بدوید و وقتی که حشره شروع به پرواز کرد با یک پرش از پایش بگیرید. حشره شما را به بالا خوهد برد.
به سمت راست بروید و وارد بخش بعدی شوید.

بخش شانزدهم

در اینجا ابتدا با دکمه ای برخورد می کنید که وقتی روی آن می روید دری در روبروباز می شود. فعلا با این دکمه کاری نداریم. مسیر را ادامه داده و از نرده بان بالا بروید. حالا از نرده بان دوم هم بالا بروید. به سمت چپ ادامه دهید. به دو عدد سکوی آویزان می رسید که در هر دو طرف دستگیره دارند. از روی اولی بپرید وبا استفاده دستگیره، آن را تا جایی که می شود به سمت چپ بکشید. حالا از روی دومی هم بپرید. سکوی دوم را طوری قرار دهید که بتوانید سریع بدون تکان دادن آن از رویش به سمت راست بپرید.( اگر آن را تکان نداده باشید بگذارید به حال خود باقی بماند.)
حالا در بخش چپ تصویر دکمه ای سفید را خواهید دید. بازدن این دکمه یک عدد شی دایره شبیه به لاستیک ماشین آزاد شده و به سمت راست حرکت میکند. به محض اینکه دکمه را زدید. به سمت سکو برگشته، از روی آن بپرید و قبل از اینکه لاستیک به پایین بیفتد سکو را تا جلوی آن هل دهید تا لاستیک بر روی سکو بیفتند. حالا سکو را به سمت سکوی اول بکشید تا لاستیک بر روی اولی انتقال پیدا کند. حالا سریع دستگیره سکوی اول را بگیرید و به سمت راست هل دهید تا لاستیک به پلتفرم رسیده و از آنجا به پایین بفتد. حالا مسیر آمده را به سمت دکمه ای که در را باز می گردد برگردید. خواهید دید که لاستیک کنار دکمه افتاده است. اگر دقت کنید این منطقه حالت نیم دایره دارد و اگر لاستیک را از یک طرف آن رها کنید، لاستیک چندین مرتبه رفت و بازگشت انجام خواهد داد ودر هر مرتبه که به سمت راست بر میگردد دکمه را فشار میدهد. از این فرصت باید استفاده کنید و از جعبه ای که پشت در قرار دارد را آزاد کنید.
حالا جعبه را به سمت راست ببرید تا با کمکش بر روی پلتفرم اهرم دار بروید.
اما قبل از کشیدن آن صبر کنید! هنوز اهرم را نکشید. با یک پرش بر روی دنده چرخ دنده بپرید. همینطور مسیر را به سمت دیگر چرخ دنده ادامه دهید تا با له کردن تخمی که بر روی لبه قرار دارد اچیومنت Climbing the Cog را بگیرید.
حالا برگردید و اهرم را بکشید. چرخ دنده های بزرگ شروع به حرکت می کنند. حالا جعبه را بر روی یکی از دندانه های چره دنده قرار دهید تا، با گردش چرخ دنده از آن سو به پایین بیفتد.
حالا خود نیز با آن بالا بروید. در بالای چرخ دنده به یک لبه می رسید که جعبه دیگری در آنجا قرار دارد. بر روی لبه بپرید و جعبه دوم را نیز به سمت دنده ها هل دهید تا آن هم به پایین بیفتد. (اگر نتوانستید از اینجا بپرید مشکلی نیست از نرده بان سمت راست می توانید بالا برگردید.) حالا هر دو جعبه را تا انتهای مسیر به سمت راست هل دهید. در اینجا دکمه ای قرار دارد که با رفتن روی آن پلتفرم سمت راست شروع به بالا رفتن میکند. یکی از جعبه ها را بر روی پلتفرم بالا رونده قرار دهید. دیگری را بر روی کلید. حالا سریع بر روی پلتفرم پریده و آن دیوار بالا بروید.
در اینجا یک پنل را خواهید دید. از آن رد شوید تا به زنجیر برسید. دقت کنید که جلوی شما میدان برق وجود دارد و نمی توانید از روی آن رد شوید. وظیفه پنلی که دیدید آن است که با زدن کلیدش زنجیر به سمت راست حرکت میکند. با زدن کلید و دویدن به سمت زنجیر نمی توانید به موقع به زنجیر برسید. برای حل این مشکل ابتدا از زنجیر بالا رفته و شروع به تاب خوردن کنید. تا جایی که جا دارد تاب بخورید. حالا به سمت پنل بپرید. آنرا سریع روشن کنید و به سمت زنجیر بدوید. حالا زنجیر در حال تاب خوردن است و با کمی دقت می توانید با یک پرش بلند آنرا بگیرید. حالا به سمت دیگر میدان برقی بپرید و پایین بیفتید تا وارد بخش بعدی شویم.

بخش هفدهم

از این به بخش به بعد مراحل سختی در پیش رو داریم پس با اعصاب بسیار آرام و ریلکس به مراحل ادامه دهید چون کوچکترین بی دقتی شما را به چک پوینت قبلی بر می گرداند!
حالا چرخ دنده کوچک را به سمت جلو هل دهید تا به بزرگتر اتصال پیدا کند. با اتصال این دو کل منطقه شروع به چرخش خواهد کرد. به سمت دیوار سمت چپ بدوید تا وقتی محیط چرخید و دریچه پایینی باز شد له نشوید.
حالا از در باز شده وارد شوید. خود را به چرخ دنده بعدی بچسبانید و بالا بروید. اینجا یک تخم مخفی وجود دارد. بعد از بالا رفتن به سمت چپ نپرید و بگذارید چرخ دنده شما را تا داخل سایه ها هدایت کند.
حالا به سمت راست و به داخل تاریکی بروید تا تخم مخفی را پیدا کنید.
حالا به سمت چپ برگردید تا به میدان مغناطیسی برسید. اول پنلی را خواهید دید که درب آن سمت را باز می کند. در پایین مسیری شیب دار با یک جعبه را خواهید دید که به مسیر شب دار چسبیده است. پنل دیگری وجود دارد که رویش علامت یک آهن ربا قرار دارد. با زدن این دکمه میدان مغناطیسی روی مسیر شب دار از کار می افتد و می توانید جعبه را حرکت دهید. جعبه را به بالا هدایت کنید و سریع آن را رها کرده و به سمت پنل آهن ربا برگردید. وقتی جعبه به نزدیکی های نرده بان کوچک رسید کلید را فعال کنید تا جعبه دوباره به مسیر بچسبد. حالا با کمک پنل قبلی در را باز کرده و از روی جعبه پریده و از در عبور کنید.
مسیر را به جلو بروید تا به یک اهرم برسید. کمی جلوتر اره ای در حال چرخش است. زیر آن جعبه ای قرار دارد. جعبه را به زیر زنجیر آویزان بکشید. با کشیدن اهرم محیط دوباره شروع به چرخش خواهد کرد. با کمک جعبه سریع از زنجیر بگیرید. منتظر شوید تا محیط 90 درجه گردش کند. حالا جعبه از زیر اره رد شده ودوباره به زیر پای شما خواهد آمد. سریع روی جعبه بپرید.
حالا قبل از اینکه با جعبه داخل اره بروید سریع بپرید و از زنجیره بالا اره بعدی بگیرید. حالا صبر کنید تا محیط ازچرخش بایستد. سپس به سمت چپ بپرید و آرام به پایین لیز بخورید.

بخش هجدهم

در ابتدای کار کمی باید سریع باشید. بر سر راهتان یک اهرم وجود دارد که با کشیدن آن محیط دوباره شروع به چرخیدن خواهد کرد. اگر دقت می کردید قبل از این اهرم و داخل یک گودال، گلوله ای وجود داشت. بر بالای اهرم نیز یک جعبه موجود است. با چرخیدن محیط ابتدا جعبه به سمت پایین خواهد افتاد، سریع با تمام قوا جعبه را به سمت جلو هل دهید تا به یک گودال بزرگتر برسید. اینجا باید بسیار بسیار سریع عمل کنید و قبل از اینکه گلوله سنگی به سمتتان بیاید از جعبه بالا بروید و به سمت لبه سمت راستی بپرید. دقت کنید که بالای لبه سمت راست یک دریچه نیز موجود است که اگر دیر کنید از بالا بر روی سرتان نزول خواهد شد.
همینطور به جلو بروید تا به مورد عجیبی برخورد کنید. اما قبل از اینکه بفهمید داستان از چه قرار است انگلی بر روی سرتان فرود خواهد آمد و مسیر به سمت چپ تغییر خواهد کرد. حالا از روی چرخ دنده بپرید تا به نور لامپ برسیدو دوباره به سمت راست تغییر جهت دهید. از چرخ دنده عبور کنید و به سمت راست بپرید.
از اولین دستگاه پرس رد شوید. از دومین دستگاه پرس نمی توانید در حالت معمولی عبور کنید. وقتی دستگاه پایین آمد از گوشه سمت چپ آن بگیرید و منتظر شوید تا پرس بالا برود. همین که پرس به سمت پایین شروع به حرکت کرد سریعا از آن بالا بروید و به سمت راست بدوید و بپرید. در اینجا از سمت مقابل جعبه هایی به سمت شما می آیند. با استفاده از یکی از این جعبه ها به موجودات بالای سرتان نزدیک شده و از شر انگل خلاص شوید. در اینجا به سمت راست نروید. باهل دادن و نگه داشتن یکی از جعبه ها سعی کنید به سمت پرس سمت چپی بپرید و از گوشه آن بگیرید و سپس خود را به نرده بان سمت چپ برسانید و از آن بالا بروید.
به سمت راست رفته و از زیر چرخ دنده عبور کنیدو تخم زیر آن را له کنید تا اچیومنت Backtracking برایتان آزاد شود. سپس وارد بخش بعدی شوید.

بخش نوزدهم

اهرمی روی زمین وجود دارد که با فشار دادن آن مسیر گردش چرخ دنده ها عوض می شود. توجه داشته باشید که هر دفعه استفاده از اهرم چرخ دنده ها برای چند لحظه مکث کرده و بعد شروع به حرکت می کنند. ترتیب کار به این صورت است که اول با استفاده از چرخ دنده سمت راست به نرده بان خواهیم رسید و سپس با استفاده از چرخ سمت چپی به بالا خواهیم رفت.
اهرم را بکشید تا چرخ دنده سمت راستی به حالت ساعت گرد بچرخد. حالا با زمان بندی مناسب به نسبت دنده های چرخ دنده، اهرم با برگردانید. باید حالتی را پیش بیاورید که از چند ثانیه مکث استفاده کرده و به سمت نرده بان بپرید. حالا چرخ دنده سمت چپ نیز به سمت بالا میچرخد پس می توانید به راحتی از آن بالا بروید. بعد از بالا رفتن به سمت راست بپرید تا به یک اهرم دیگر برسید. از این بخش عبور کنید تا به یک واگن باری معدن برسید. واگن را به زیر دستگیره ای که در بالا وجود دارد بکشید و بگذارید همانطوری بماند. حالا به سمت اهرم برگردید.
نرده بانی بر روی چرخ قرار دارد. سطح حالت سیقلی دارد پس می توانید نرده بان را با رهاکردن به سمت چپ و راست حرکت دهید. با حرکت دادن نرده بان باید دو کار همزمان انجام دهید. هم با استفاده از آن به سمت اهرم بروید و آن را بکشید تا سطح زیرین نرده بان بالا بیاید و بعد دوباره بر روی نرده بان بپرید تا به پلتفرم سمت راست برسید. برای این کار ابتدا نرده بان را به سمت راست هل دهید. سریع از آن بالا بروید و به سمت اهرم بپرید. صبر کنید تا نرده بان به سمت راست برود. وقتی به سمت چپ در حال حرکت بود و دقیقا به نیمه راه رسید اهرم را بکشید و به روی نرده بان بپرید تا با رفتن به سمت راست بتوانید به موقع روی پلتفرم پریده و از لبه ان بگیرید. حالا به سمت راست بروید و با یک پرش از کلید روی دیوار آویزان شوید و بعد از آن بالا بر روی واگن بیوفتید.
واگن شروع به حرکت می کند. بر سر راه به یک تکه نرده بان می رسید سریع از آن بالا بروید و پا به پای واگن حرکت کنید. از روبرو یک اره در حال خرد کردن پلتفرمی که رویش هستید به سمتتان می آید جوری تنظیم کنید که از روی اره بپرید و دوباره روی واگن پیاده شوید. در انتهای مسیر واگن به یک دکمه برخورد می کند که باعث تولید برق بر سر راهتان می شود. برای گذشتن از این مسیر طبق عکس زیر عمل کنید.
بر روی واگن رفته و دیوار را حل دهید. این کار باعث می شود هم شما به پلتفرم نزدیک باشد هم به اندازه کافی واگن عقب برود و زمان مناسبی برای رد شدن شما از میدان به وجود بیاید. حالا مسیر را ادامه دهید تا به اهرم بعدی برسید .
با کشیدن اهرم محیط باز هم شروع به گردش خواهد کرد. با استفاده از نور لامپی که تلو تلو میخورد مسیر خود را پیدا کنید. ابتدا از روی گودال حاوی سنگ بپرید. به جلو بروید. قبل از این که به پایین بیفتید با یک پرش نرده بان را گرفته و از آن بالا بروید. وقتی به سطحی رسیدید که دارای برق بود، کمی مکث کنید. با تکان خوردن لامپ در سمت راست، گوشه پلتفرمی دیده خواهد شد. سریع بر روی آن بپرید. اینجا دیگر عجله نکنید. محیط از حرکت خواهد ایستاد وجعبه ای از بالا به پایین خواهد افتاد.
آن را هل دهید تا به دیوار برقی بچسبد. حالا از آن بالا بروید. در سمت چپ و در تاریکی پلتفرمی وجود دارد. بپرید و از آن بالا بروید. حالا به سمت راست و بالای دیوار برقی بپرید. وجلو بروید تا تخم را له کرده و اچیومنت Guided By Sparks راباز کنید.
حالا برگردید و جعبه را به زیر لامپ برده و پایین بیاندازید. از لبه پایین رفته و با کمک جعبه به سمت راست حرکت کنید تا وارد بخش بعدی شوید.

بخش بیستم

این بخش نیز خیلی کوتاه است و حکم آموزش وآمادگی برای ادامه کار را دارد.

در اینجا دو عدد مسلسل، یکی به صورت عمودی و دیگر به صورت افقی خواهید دید که به واسطه لیزر طعمه خود را هدف قرار می دهند. با رفتن روی لیزر ها مسلسل هاشروع به تیر اندازی خواهند کرد با این تفاوت که مسلسل افقی در جای خود ثابت است اما مسلسل عمودی به سمت چپ و راست حرکت می کند. دستور کار به این صورت است که با فعال سازی مسلسل بالا آن را به سمت مسلسل افقی بکشید و با استفاده از تیر هایش مسلسل افقی را از کار بیاندازید.
یک بار بر روی لیزر ها بروید تا سلاح ها شروع به تیر اندازی کنند. حالا برگردید و بر روی سلاح سمت چپی بایستید تا مسلسل بالایی، مسلسل پایین را هدف قرار دهد. حالا مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا بخش بعدی آغاز شود.

بخش بیست و یکم

از این بخش به بعد با صداهای محیطی نیز سرو کار داریم. سویچ هایی که فعال میکنید با تعداد تیک تیک مشخصی غیرفعال می شوند. پس صدای باند ها را زیاد کنید.

به سمت راست بروید وپایین بیفتید. جعبه سمت راست را تا انتها به جهت راست هل دهید. در اینجا کلیدی وجود دارد که با رفتن روی آن، به مدت مشخصی (مدت زمانش با صدای تیک تیک مشخص می شود) آهن ربایی در سمت بالا فعال شده و همه چیز را به سمت بالا می کشد. همانطور که گفتیم جعبه سمت راست را تا انتهای مسیر هل دهید.
اینجا سرازیری است. جعبه را رها کنید و سریعا به سمت چپ برگردید و از روی دکمه بپرید. حالا قبل از اینکه جعبه با دکمه برخورد کند با استفاده از جعبه سمت چپ بالا بروید و منتظر باشید تا خود جعبه نیز به واسطه آهن ربا بالا بیاید و به سمت چپ حرکت کند. منتظر باشید تا آهن ربا از کار بیافتد و جعبه سقوط کند. همین که سقوط کرد آن را بگیرید و به سمت نرده بان کوچک هل دهید و از نرده بان بالا بروید. دقت کنید که جعبه را زیر نرده بان طوری قرار دهید که اگر آهن ربا به کار افتاد زمان بالا رفتن به جایی گیر نکند، چون جلوتر دقیقا همین امر انجام خواهد شد.
به سمت راست بروید و از نرده بان انتهای مسیر استفاده کنید تا نرده بان به پایین سر بخورد. حالا دوباره جعبه پایین نرده بان با به انتهای سمت راست هل دهید. سریع آن را رها کنید و با پرش از نرده بان بگیرید و بالا روید و به سمت چپ با تمام سرعت بدوید. جعبه قبلی حالا بالا آمده. سریع قبل از اینکه آهن ربا از کار بیفتد آن را بگیرید و بکشید. حالا جعبه را مطابق شکل زیر قرار دهید.
حالا دوباره به پایین برگردید و حرکت جعبه و دکمه را تکرار کنید اما اینبار سریع برگردید و روی جعبه بالایی باستید تا با باز شدن در بالای سرتان و به کمک جعبه که به سمت بالا حرکت خواهد کرد از در عبور کنید. جلوتر به یک سویچ بالا پایین و یک آسانسور می رسید.
قبل از فعال کردن آسانسور، از زیر آن آویزان شوید و از زنجیر زیر آسانسور بگیرید و پایین بروید. تخم دارای اچیومنت اینجا قرار دارد. آن را له کنیدتا ، Under Ground برایتان آزاد شود.
حالا دوباره به بالا برگردید. کلید آسانسور را بزنید تا پایین بیاید. دوباره بزنید تا به سمت بالا حرکت کند و سریع بر روی آن بپرید. پنل دیگری برای کنترل آسانسور در بالا قرار دارد. با استفاده از این کلید آسانسور با به پایین بفرستید. دوباره کلید را بزنید تا به سمت بالا حرکت کند. سریع بر روی سقف آسانسور بپرید تا با لیرز مسلسلی که در دیوار سمت چپ قرار دارد برخورد کنید. سریع پایین بپرید تا سوراخ سوراخ نشوید. این کار باعث می شود تا جعبه ای که از درخت آویزان است به پایین بیافتد. دوباره آسانسور را به پایین بفرستید. جعبه را بر روی آسانسور قرار دهید و آن را بالا بفرستید و خود نیز بالا بروید. حالا باکمک جعبه به سمت چپ بپرید (از گوشه بالای اسحله بگیرید).
در اینجا با فشار دادن کلید، جاذبه در قسمت جلویی فعال و غیر فعال می شود. در آنجا جعبه دوم ما قرار دارد که باید به این سمت بیاوریم. اینگونه باید عمل کنید. در ابتدا جعبه به سقف چسبیده است. با غیر فعال کردن جاذبه جعبه با شیب به سمت راست به پایین می افتد. اینجا باید با فعال و غیر فعال کردن مداوم جاذبه، جعبه را در هوا نگه دارید اما به طوری که گرانش آن به سمت راست باشد و کم کم از آن محیط خارج شده و به سمت شما بیاید. بعد از آزاد کردن جعبه ، آن را تا انتها به سمت راست هدایت کنید.
حالا بر روی آسانسور بپرید و همراه با جعبه روی آن مسیر را به سمت راست طی کنید. از جعبه به عنوان پوشش در مقابل لیزر مسلسل استفاده کنید و از نرده بان بالا بروید. در بالا دو کلید را خواهید دید که یک فلش روی آن ها قرار دارد. یکی به سمت بالا و دیگری به سمت پایین. با فعال کردن این کلید ها به توجه به مسیر فلشی که رویشان قرار دارند جاذبه کلا تغییر کرده و شما به همان جهت کشیده خواهید شد. حالا دکمه پایینی را بزنید تا جاذبه شما را به سمت بالا ببرد. خواهید دید که جعبه اولی نیز به بالا آمد. آن را رد کرده و به سمت چپ حرکت کنید تا جعبه دوم را که آن هم اکنون در بالا هست را با خود بیاورید. با گرفتن جعبه به سمت راست برگردید. حالا حالت جعبه ها را مطابق شکل زیر تنظیم کنید.
اکنون زمانی که پلتفرم در حال حرکت به سمت بیرون حرکت کرد سریع جاذبه را عوض کنید وبا کمک هر دو جعبه از موانع بالا بروید. حالا از نرده بان پایین بیایید تا وارد بخش بعدی شویم.

بخش بیست و دوم

ابتدا به جلو بروید و میدان مغناطیسی (آهن ربا) را به جریان بیاندازید. حالا به چپ برگردید و جاذبه را عوض کنید تا هر دو کانتینر به سمت بالا بروند. اما دقت کنید. به محض اینکه کانتینر سمت چپ (به علت اینکه بالاتر از کانتینر سمت راست قرار گرفته است) به سقف رسید سریعا جاذبه را غیرفعال کنید تا کانتینر سمت راستی فرصت چسبیدن به سقف را پیدا نکند و دوباره به پایین بیافتد.
حالا از روی کانتینر بپرید و به جلو بروید. در اینجا باز هم دو عدد تغییر دهنده جاذبه خواهید دید. با زدن پایینی خود شما نیز به بالا خواهید رفت. از آن سمت چرخی بر روی سیم سمت راستی قرار دارد که با تغییر جاذبه به سمت چپ خواهد امد. طوری تنظیم کنید که چرخ متحرک به اتنهای مسیر نرسیده شما پایین بیایید و سریعا از طناب متصل به آن بگیرید تا به سمت راست بروید.
در انتهای مسیر به سمت راست مراقب تیرک های داخل دیوار باشید و قبل از پایان مسیر بر روی پشت بام بپرید تا بخش بعدی شروع شود.

بخش بیست و سوم

از پشت بام به پایین سر بخورید. در انتها بپرید و در حالت معلق در هوا کلید تغییر جاذبه به سمت راست را بزنید تا به دیوار سمت راستی بچسبید. حالا اره فعال شده و به سمت شما می آید. سریع به سمت بالا حرکت کنید. اینجا باید بپرید و کلید تغییر جاذبه به سمت پایین را فشار دهید بر روی حرف H بیفتید (همان حروف HOTEL در بخش های قبلی). دقت کنید که حرف H دارای جریان الکتریکی است و باعث برق گرفتی می شود. تنها بخش کوچکی از آن برق ندارد و شما باید خود را به آنجا برسانید. منتظر شوید تا نئون حرف روشن شود. همین که روشن شد شما بپرید و جاذبه را تغییر دهید. حالا پایین آمدن شما مصادف می شود با خاموش شدن نئون ها. سریع خود را به مکان بدون نئون برسانید.
باز هم منتظر باشید تا نئون ها خاموش شوند و سریع بر روی لوله سمت راست بپرید. در زیر همین لوله یک طناب وجود دارد که با کمک آن شما به پایین خواهید رفت. در ابتدا باید بر روی گوشه حرف H بپرید و بعد به سمت طناب پرش کنید.
زمان بندی دقیق انجام دهید و وقتی مقدار کمی به خاموش شدن نئون ها ماند به سمتش بپرید و سریعا طناب را بگیرید. حالا به پایین بیایید و به سمت راست حرکت کنید.
در اینجا با زدن دکمه جاذبه جعبه ای به سمت بالا خواهد آمد. اما این بار جاذبه زمان محدودی دارد و بعد از قطع شدن صدای تیک تیک غیر فعال خواهد شد. باید چندین بار جاذبه را فعال کنید و جعبه مذکور را تا انتها به سمت راست هل دهید تا بتوانید از روی آن بالا بروید. اما قبل از این کار می خواهیم آخرین اچیومنت مربوط به تخم ها را بگیریم.در سمت چپ نقشه مکانی وجود دارد که به واسطه تغییر جاذبه به آنجا خواهید رسید. باید خیلی سریع عمل کنید.
جاذبه را فعال کنید و سریعا به سمت چپ حرکت کنید. در داخل دیوار کشویی وجود دارد. آن را بیرون بکشید و تخم از کشو بیرون می افتد. آن را له کنید تا اچیومنت Going Up آزاد شود.
حالا طبق گفته های بالا عمل کنید تا مسیر را ادامه دهید. وقتی به سمت راست رسیدید مواظب اره زیر پایتان باشید. حالا از یک سرازیری به پایین خواهید افتاد. سریع از آخرین جای سرازیری بپرید و دکمه جاذبه به سمت بالا را بزنید و به سمت راست بدوید و در یک مکان امن باستید و وارد آخرین بخش شوید.

بخش بیست و چهارم

آخرین دکمه جاذبه ای زدید خراب بود و شروع به اتصالی برق می کند. نتیجه اینکه جاذبه تند تند بالا و پایین خواهد شد. از اینجا تا پایان باید به دقت به صدای زمان تغییر جاذبه گوش کنید.
برای گذشتن از اولین مانع باید دکمه آهن ربا را فعال کنید. وقتی جاذبه به سمت پایین است به صدای تغییر جاذبه گوش دهید. وقتی چند تیک تاک به تغییر نمانده بود سریع به سمت پنل آهن ربا بپرید. کلید را بزنید و همین که مسلسل خواست به سمتتان تیر اندازی کند جاذبه تغییر کرده و شما بالا می روید. حالا تا زمانی که بالا هستید خود را به مانع که حالا به سقف چسبیده برسانید. منتظر شوید جاذبه به سمت پایین برگردد. به محض بازگشت از مانع بالا رویدو از سریع از روی آن عبور کنید.
در مرحله بعدی با توجه به صدای تیک تاک طوری عمل کنید که در لحظه های آخری که جاذبه میخواهد به سمت بالا تغییر کند، پایین بپرید و با تغییر جاذبه به سمت بالا از تیررس مسلسل خارج شده و به قیمت زیرین پلتفرم بچسبید. (قسمت قرمز رنگ)
به محض اینکه به اینجا رسیدید به سمت چپ بدوید و منتظر شوید تا جاذبه شما را به پایین بیاندازد. اینجا از سرازیری سر می خوید و زیر اره بزرگی قرار میگیرید. مواظب اره زمانی که به سمت بالا می روید باشید. حالا یک اره بزرگتر نیز در زیر اره بالایی قرار دارد. باید طوری با صدا تنظیم کنید که وقتی نزدیک به بالا رفتن است شما به روی اره پایینی بپرید تا قبل از برخورد شما به اره جاذبه شما به بالا ببرد. وقتی از اینجا نیز گذشتید کمی جلو بروید و نفس راحتی بکشید.
قسمت بعدی شاید سخترین قسمت اندازه گیری ذهنی باشد. دقت کنید که در بالا فلش جاذبه به جهت راست وجود دارد. روبروی آن هم اره ای بزرگ بر روی دیوار منتظر شماست. دیوار بالای اره هم دارای برق الکتریکی است. پس تنها جایی که باقی می ماند قسمت زیرین اره است.
باید طوری تنظیم کنید که وقتی جاذبه به سمت بالاست بپرید و زمانی که جاذبه به سمت پایین تغییر می کند کلید را بزنید.
اگر تنوانستید این کار را انجام دهید شما بازی را به پایان رساندید و همینطور به سمت راست ادامه دهید تا شاهد پایان عجیب و احساسی این بازی بزرگ باشید.

آخرین اچیومنت کل بازی مربوط می شود به اینکه تمامی بازی را در یک وحله، یعنی بدون خارج شدن از بازی یا خارج شدن به داخل منو، از ابتدا تا انتها، آن هم با تعداد مرگ پنج عدد یا کمتر به پایان برسانید.

امیدواریم این راهنما کمکی برای شما عزیزان باشد. موفق و پیروز باشد.