دانشنامه

برای خرید کتاب با تخفیف و به همراه امضای نویسنده بر روی کتاب کافیست اینجا کلیک کنید.
دانشنامه
نویسنده
آخرین نظرات

ایران

آبشار کبودوال واقع در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول از توابع استان گلستان  Kaboodval Waterfall


دیدنیهای ایران

هرسه عکس فوق مربوط به آبشار زیبا و دیدنی کبود وال است که منابع اولیه آنها نیز روی آنها مهر شده است.



 آبشار شیرآباد از دیگر دیدنیهای بی نظیر ایران است آبشار شیرآباد در شهرستان خان به بین و در ۶ کیلومتری جنوب این شهر و در میان جنگلی بسیار زیبا واقع شده‌است  Shir Abad Waterfall
  

  عکسهای دیدنی آبشار شور آباد
منبع: سایت بانکی


 لرستان - آبشار شوی- آبشار شِوی یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آبشارهای ایران در رشته‌کوه‌های زاگرس و در آبشار شوی یا تله زنگ در سردشت از توابع دزفول واقع در بین دو استان خوزستان و لرستان است. این آبشار آنقدر زیبا و دیدنی است که گاهی نیز از آن به عناوین بهشت پنهان ایران یا نیاگارای ایران یاد می شود.

  Lorestan - Shooy Waterfall



آبشار شوی

آبشار شوی

تصاویر دیدنی آبشارشوی

منبع دو عکس اخیر: سایت بیتوته                  

 

    لرستان - آبشار بیشه. آبشار بیشه نیز یکی از آبشارهای استان لرستان است. این آبشار زیبا که یکی از دیدنی ترین دیدنیهای ایران است در دل کوههای زاگرس در شهرستان خرم آباد قرار گرفته‌است و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است.   Lorestan - Bisheh Waterfall






زیباترین جاذبه های گردشگری ایران

ایران






عکسهای دیدنی از آّبشار بیشه دیدنی ترین دیدنیهای ایران زمین

آبشارهای باستانی شوشتر: سازه‌های آبی شوشتر در دوران ساسانیان، جهت بهره‌گیری از نیروی آب به‌عنوان محرک آسیاب‌های صنعتی ساخته شده است. در این مجموعه بزرگ و دیدنی، ساختمان آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب و سیکا که محلی جهت استراحت و تفریح است قابل توجه و خیلی دیدنی و جالب هستند. آبشارهای شوشتر Shooshtar Waterfalls  
مقالات فارسی

عکس آبشار دیدنی شوشتر برگرفته از پایگاه میراث فرهنگی سازه های آبی تاریخی شوشتر

آبشارهای دیدنی شوشتر

دیدنیهای ایران

نمای دیدنی از آبشارهای شوشتر برگرفته از پرشین استار

 

رودخانه سیروان - کردستان: سیروان مهم‌ترین و معروفترین رودخانه ناحیه هورامان و یکی از دیدنیهای دیدنی ایران واقع در کردستان است و مسیر نسبتاً طولانی و پرپیچ‌وخمی دارد. این رودخانه در بخش غربی و شمال غربی اورامان قراردارد.  Kordestan - Sirvan River

 

دیدنیهای ایران


عکس دیدنیهای ایران

 نمای زیبای رودخانه دیدنی سیروان 

منبع: سه نسل

جزیره هنگام ستاره دیگر در آسمان دیدنیهای ایران

در جنوبی ترین نقطه ایران پهناور، جزیره ای کوچک و دیدنی با نهایت زیبایی خودنمایی می کند که هنگام نام دارد. جزیره مرجانی هنگام در جنوب جزیره قشم واقع شده است  آب های نیلگون خلیج فارس و انواع گونه های جانوران دریایی که با کمی دقت می توان به وفور آن ها را در جزیره پیدا کرد. معروف ترین آن ها دلفین ها هستند که از جاذبه های گردشگری این جزیره به حساب می آیند. و اگر روزی به این جزیره دیدنی رفتید لذت آب تنی در آب های نیلگون خلیج فارس که در این قسمت به دلیل مرجانی بودن سواحل بسیار شفاف می باشد، را از دست ندهید.

جزیره هنگام   Hengam Island 


نقاط دیدنی ایران

مکانهای دیدنی ایران

 


چشمه‌های باداب سورت از دیدنیهای جذاب شمالی ایران

خبرگزاری مهر: چشمه‌های باداب سورت واقع در استان مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشتکوه، روستای قلعه سر، قرار دارد.چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دوّمین اثر طبیعی ملی ایران و بعد از چشمه پامو کاله ترکیه به عنوان دومین چشمه آب شور جهان ثبت جهانی شده است.عکس / امین رحمانی

 

                           چشمه‌های باداب سورتBadab Sort Springs



عکس ایرانی

عکس دیدنیهای ایران

 

------------------

قلعه رودخان از دیدنی ترین آثار تاریخی ایران

 

دژ قلعه رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. برخی از کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان و مقارن با حمله عرب‌ها به ایران دانسته‌اند

 قلعه رودخانRoodkhan Castle

http://images.hamshahrionline.ir/images/upload/news/pose/8711/rodkhan-1030-mm4.jpg

عکسهای دیدنی قلعه رودخان

منبع: روزنامه همشهری

 

 

 

دیدنی ترین مکان جنوب شرقی ایران چشمه های گل افشان چابهار

 

چشمه‌های گل افشان چابهار جاذبه‌ای شگرف، نادر و منحصر به فرد طبیعی زمین‌شناسی است که با دارا بودن پتانسیل‌ها و امتیازات مخصوص خود٬ می‌تواند به عنوان دومین ژئوپارک خاورمیانه٬ به یک اثر جهانی تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان وبلوچستان در شمال جاده کهیر- تنگ ( جنوب جاده کهیر- زرآباد) کوه گل فشان مخروطی شکلی وجود دارد که بزرگ‌ترین و مشهورترین کوه گل افشان فعال ایران بوده و ارتفاع آن از سطح زمین حدود 30 متر است. کوه گل افشان در قله٬ مخروطی شکل است که در داخل دهانه‌ی اصلی٬ دارای دهانه‌هایی به قطر چند سانتی‌متر می‌باشد و به طور متناوب٬ گل خاکستری یا سبز رنگی از آن‌ها خارج می‌شود و به طرف دامنه سرازیر می‌گردد. دوره‌ی متناوب این عمل 10 تا 15 دقیقه بوده که با لرزش همراه است.
گل خارج شده از دهانه‌ی کوه٬ در هر بار سه تا پنج لیتر است و دهانه‌ها در قله یا دامنه‌ی مخروط٬ غالبا تغییر مکان می‌دهند.
گل خارج شده سرد است و بخار آب به همراه ندارد و گاهی در هنگام خروج صدایی شنیده می شود.
در فاصله‌ی 10 کیلومتری ساحل دریا و در حدود 14 کیلومتری شمال شرقی بندر تنگ، سه گل فشان به فاصله‌ی چند کیلومتری در وسط جلگه‌ی بزرگ کهیر- تنگ وجود دارد که دو واحد آن دارای تپه‌ی مخروطی شکل و سومی دریاچه‌های پر از آب و گل به قطر سه تا چهار متر در دامنه‌ی خود تشکیل داده و در حال حاضر هر سه فعال هستند. دیدن این نقطه دیدنی را به همه ایران دوستان و ایران گردان عزیز توصیه می کنیم.

 

چابهار گل افشان - کهیر  Chabahar Golafshan - Kahir 

مکانهای دیدنی ایران
مکانهای دیدنی ایران

امید وارم از دیدن دنیهای زیبای ایران عزیز لذت کامل برده باشید

منبع دو عکس اخبر: فردا نیوز


بزرگترین سدهای جهان

همیشه شنیدن اسامی بزرگترین، برترین و سایر موارد مشابه برای ما جذاب است. اما وقتی بحث بر سر چیزهایی است که به دست انسان ساخته شده است کنجکاوی ما بیشتر بر انگیخته می‌شود. سدها که با هدف‌های مختلفی ساخته می‌شوند گاه به نماد قدرت یک کشور تبدیل می‌شوند. امروز با استفاده از منابع و اطلاعات ثبت شده در پایگاه‌های برجسته دنیا لیستی از بزرگترین سدهای جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

۸- Yacyretá-Apipe: این سد بر روی رودی در بین دو کشور آرژانتین و پاراگوئه و در بالای آبشاری که نام سد از آن گرفته شده است در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است. عرض این سد عظیم ۸۰۸ متر است و ۸۱ میلیون متر مکعب گنجایش دارد. همچنین ظرفیت نیروگاه این سد در حالت ماکزیمم ۴۰۵۰ مگاوات در ساعت است. هم اکنون به دلیل اینکه میزان ذخیره آب این سد ۷ متر کمتر از آن چیزی است که پیش‌بینی شده بود، نیروگاه سد با توان ۶۰ درصد ظرفیت خود به کار ادامه می‌دهد.

dam8

۷- سد آتاترک: سد آتاترک که در سال ۱۹۹۰ بر روی رود فرات در استان آدیامان ترکیه ساخته شده است بزرگترین سد ترکیه و اروپا است و در بین بزرگترین سدهای دنیا رتبه هفتم را دارد. این سد دارای ظرفیت مخزن ۸۴ میلیون متر مکعب آب است. ساخت این سد از ۱۹۸۳ شروع شد و در ۱۹۹۰ تکمیل شد. این سد ۱۶۹ متر ارتفاع و ۸۲۰ متر عرض دارد. توان نیروگاه تولید برق این سد ۲۴۰۰ مگاوات در ساعت است.

سد آتاترک

 

۶- Tucurui: این سد در برزیل واقع است و در سال ۱۹۸۴ افتتاح شده است. هدف اصلی از ساخت این سد تولید برق بوده است. به همین دلیل اگرچه حجم مخزن آن ۴۳ میلیون متر مکعب است اما توان تولید ۸۳۷۰ مگاوات برق در ساعت را دارد.

بزرگترین سدهای جهان

 

۵- Lower Usuma: این سد که رده پنجم را در بین بزرگترین سدهای دنیا در اختیار دارد در سال ۱۹۹۰ در نیجریه به بهره برداری رسید. حجم مخزن این سد ۹۳ میلیون متر مکعب است.

بزرگترین سدهای جهان

 

۴- Fort Peck: این سد در ایالت مونتانا در آمریکا واقع است و در سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. ضرفیت مخزن این سد ۹۶ میلیون متر مکعب است ودارای دریاچه‌ای به طول ۲۱۶ کیلومتر است. توان تولید برق نیروگاه این سد ۸۰ هزارکیلو وات است.

بزرگترین سدهای جهان

 

۳- Tarbela: سد تاربلا سومین سد بزرگ در میان بزرگترین سدهای جهان است که در سال ۱۹۷۶ در پاکستان به بهره برداری رسید و در ۵۰ کیلومتری شمال غرب اسلام آباد قرار دارد. این سد دارای ۱۴۸ متر ارتفاع است و ظرفیت مخزن آن ۱۲۱ میلیون متر مکعب است. همچنین توان تولید برق نیروگاه آن ۳۴۷۸ مگاوات در ساعت است.

بزرگترین سدهای جهان

 

۲- Zhiguli: این سد که عملیات ساخت آن از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۷ طول کشید در کشور روسیه و بر روی رود ولگا قرار دارد. ارتفاع این سد ۵۲ متر است و توان تولید برق نیروگاه آن ۲۳۵۷ مگاوات در ساعت است.

بزرگترین سدهای جهان

سد سه دره: بزرگترین سد جهان

سد سه دره (Three Gorges) را می‌توان یکی از عجیب‌ترین و باشکوه‌ترین بناهایی دانست که انسان در طول حیات خود بر روی این کره خاکی ساخته است. این سد بر روی رود یانگ تسه در چین ساخته شده است. این رود ۶۳۰۰ کیلومتر طول دارد و میزان آب آن حدود ۷ برابر تمام رودهای ایران است. همچنین از نظر تعداد و میزان سیل‌های مخرب رتبه اول را در دنیا دارد. با توجه به ویژگی‌های این رودخانه ساخت سدی عظیم بر روی آن در دستور کار دولت چین قرار گرفت.

سد سه دره

عملیات ساخت سد سه دره در سال ۱۹۹۴ شروع شد و در سال ۲۰۰۸ به بهره برداری رسید هرچند برخی از کارهای پایانی آن تا سال ۲۰۱۲ به طول انجامید. هزینه ساخت این سد ۲۶ میلیارد دلار بود که حدوداً معادل یک سال فروش نفت ایران است. ارتفاع این سد ۱۸۱ متر، و طول تاج آن ۲۳۳۵ متر است.

حجم مخزن این سد ۳۹ میلیارد متر مکعب است! در حالی که سد بزرگ کانادا که در حال ساخت است و پس از تکمیل دومین سد بزرگ دنیا خواهد بود تنها ۵۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد. همچنین طول دریاچه این سد در حدود ۶۰۰ کیلومتر است و در رونق تجارت و کشتیرانی چین بسیار موثر است. همچنین نیروگاه این سد توان تولید ۲۲۴۰۰ مگاوات برق در ساعت را دارد و از ۳۲ توربین یا ظرفیت تولید ۷۰۰ مگاوات برق در ساعت برخوردار است.

سد سه دره

در این نوشتار قصد داریم ده جای بسیار زیبا و دیدنی در مناطق مختلف جهان را به شما معرفی کنیم؛ ده جایی که شاید بتوان آنها را زیباترین مکان های دنیا نامید.

1. آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا در زیمباوه، بر روی خط مرزی این کشور با زامبیا قرار دارد. اگر چه این آبشار شگفت انگیز نه عریض ترین و نه بلندترین آبشار جهان است ولی ارتفاع آن به 108 متر و عرض دو سوی آن نیز به 1700 متر می رسد. سقوط آب از این ارتفاع بلند، مه غلیظی ایجاد می کند که از فاصله 20 کیلومتری قابل مشاهده است.

شاید به همین دلیل است که بومیان منطقه این آبشار را «مه خروشان» نام نهاده اند. دیوید لیوینگستن (David Livingstone) کاشف اسکاتلندی در سال 1855 این آبشار را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. اعتقاد بر این است که وی اولین فرد اروپایی است که از آبشار ویکتوریا دیدن کرده است. اکنون این آبشار توفنده به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه تبدیل شده و همه ساله هزاران گردشگر و دوستدار طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

2. ونیز

ونیز (Venice) شهر سادگی، شهر زیبایی، شهر آب ها، شهر جزیره ها و شهر جشنواره ها است. ونیز توانسته با همت مردم و مسئولان ایتالیایی، زیبایی شصد ساله اش را همچنان حفظ کند. این شهر در واقع شامل جزیره هایی کوچک است که به وسیله کانال از هم جدا شده اند، لذا تردد در آن به وسیله قایق صورت می گیرد. برخی از این جزایر به وسیله پل به هم متصل هستند و برخی دیگر کاملاً جزیره اند و جدا از دیگران.

تعداد گردشگرانی که در این شهر در رفت و آمد هستند بیش از ساکنان محلی ونیز است. در واقع ونیز یکی از شهرهای گردش‌پذیر جهان است و همه ساله میلیون ها توریست به دیدن این شهر رفته و در کانال های زیبایش به گشت و گذار می پردازند. از جمله جاذبه های گردشگری ونیز می توان به گراند کانال (Grand Canal) راهرو آبی اصلی حمل و نقل در ونیز و ساحل یازده کیلومتری Lido di Venezia اشاره کرد. برج کلیسای سنت مارک با ارتفاع 99 متر، که یکی از قابل تشخیص ترین ساختمان های ونیز به شمار می رود، نیز از دیگر مکان های دیدنی این شهر است.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

3. استخر پری در اسکاتلند

استخر پری (Fairy Pools) در اسکاتلند، در حدود 3 کیلومتری ساحل Glen Brittle قرار گرفته است. در این منطقه حمل و نقل عمومی وجود ندارد و شما می توانید با پای پیاده به محل عزیمت کنید و از تماشای این استخرهای زیبا لذت ببرید. آب اینجا همیشه سرد است، حتی در تابستان. به یاد داشته باشید که به هنگام بازدید از این استخر نباید هیچ آسیبی به منطقه وارد آورید. هر چند برخی گردشگرانی که به اسکاتلند سفر می کنند، نسبت به دیدن «استخر پری» تمایلی نشان نمی دهند ولی این نقطه مکانی ایده آل برای علاقمندان به کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستانی، دوستداران حیات وحش و کلاً کسانی است که در شهرهای شلوغ و پرهیاهو زندگی می کنند. در اینجا می توان از حیوانات و گیاهان بسیار نادر سراغ گرفت. با توجه به شرایط محیط، به نظر می رسد بازدید از «استخر پری» در روزهای آفتابی بهتر و دلچسب تر از روزهای بارانی است.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

4. چاله آبی بلیز

چاله آبی بلیز (Great Blue Hole) یکی از هیجان انگیزترین مکان های جهان برای شیرجه زدن و غواصی است که در کشور بلیز (Belize) واقع در آمریکای مرکزی قرار گرفته است. این چاله زیبا و مسحور کننده، 400 متر طول و 145 متر عمق دارد. غوطه خوردن در این آب های شفاف و دیدن انواع آبزی های متنوع لذت زایدالوصفی دارد. ضمناً وجود انواع ماهی های عجیب و کمیاب، لاک پشت های غول پیکر و مرجان های تماشایی، بر جذابیت این چاله فیروزه ای افزوده است. در سال 2012 شبکه تلویزیونی دیسکاوری - که ویژه پخش برنامه های مستند است - چاله آبی بلیز را در صدر لیست ده مکان شگفت انگیز کره زمین قرار داد.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

5. ساحل سرخ در چین

هر چند وقتگذرانی، گرفتن حمام آفتاب و یا آب تنی در ساحل های نقاط مختلف جهان لذتبخش است ولی اگر بتوانید این کارها را در ساحلی استثنایی و با ویژگی های خاص و به یادماندنی انجام دهید، از لذتی دو چندان بهره مند خواهید شد. ساحل سرخ در منطقه دوا (Dowa) در سی کیلومتری جنوب غرب شهر پانجین (Panjin) در شمال شرق چین قرار دارد. رنگ قرمز این منطقه به دلیل نوعی جلبک دریایی است. بیش از 399 گونه حیوانی و 260 نوع پرنده در این منطقه یافت می شود. ساحل سرخ اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری چین تبدیل شده است.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

6. ماچو پیچو

ماچو پیچو (Machu Picchu) یک شهر باستانی در ارتفاعات امپراطوری اینکاها است که در 70 کیلومتری شمال غربی کوزکو (Cusco) در بالاترین نقطه کوه ماچو پیچو واقع شده است. «ماچو پیچو» بهشت علاقمندان به تاریخ و یکی از پربیننده ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور پرو به شمار می رود. از آنجا که اینکاها هیچ زبان نوشتاری نداشتند لذا نمی توان دلیل ساخت این سایت و نحوه استفاده از آن را به راحتی درک نمود. ضمناً «ماچو پیچو» در مکان صعب العبوری قرار گرفته و رفتن به آنجا کار آسانی نیست. برخی توریست ها ترجیح می دهند از طریق کوهنوردی به این سایت برسند؛ که البته این کار سه الی چهار روز طول می کشد. برخی باستان شناسان از این که ممکن است تعداد زیاد بازدیدکنندگان، به بناهای باستانی این سایت آسیب بزند ابراز نگرانی کرده اند.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

7. ابوالهول

مجسمه غول پیکر ابوالهول با بیش از 20 متر ارتفاع، بزرگترین مجسمه سنگی ساخته شده توسط انسان است. هر چند احتمال می رود این مجسمه بیش از 4500 سال پیش توسط پادشاه خفرع ساخته شده باشد، ولی تاریخ دقیق ساخت و نیز سازنده آن همچنان در پرده ابهام است. این مکان به حدی سحرانگیز است که شما را می تواند ساعت ها به خود مشغول سازد، بدون این که متوجه گذر زمان شوید. در این منطقه از مصر چندین هرم باستانی وجود دارد که هرم خوفو - تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان - بزرگترین آنها به شمار می آید. شترسواری، یکی از کارهای لذتبخشی است که گردشگران به هنگام بازدید از اهرام مصر می توانند به آن بپردازند.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

8. دیوار بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) بزرگترین صخره مرجانی در دنیا است که در شرق استرالیا قرار دارد. این مجموعه عظیم بیش از 2600 کیلومتر درازا دارد و می توان آن را از فضا هم مشاهده کرد. دیواره بزرگ مرجانی یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا و یکی از نمادهای کوئیزلند به شمار می رود. در اینجا علاوه بر شنا و طبیعت گردی، امکان پرداختن به فعالیت های لذتبخشی همچون غواصی، ماهی گیری و قایق سواری نیز فراهم است. هر ساله حدود 2 میلیون گردشگر از این منطقه بازدید می کنند.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

9. دیوار چین

دیوار بزرگ چین با درازای 7000 متری خود، از شرق تا غرب چین را در نوردیده و از بیابان ها، مراتع و کوهستان های زیادی عبور می کند. این دیوار بیش از 200 سال پیش برای محافظت از چین در برابر حملات مغول ها ساخته شده و اکنون یکی از برترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می رود. حتی امروزه نیز تصور ساخت دیواری چنین دیوار عظیمی دشوار است.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

10. آبشارهای نیاگارا

آبشارهای نیاگارا ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچکتر است که بر رودخانه نیاگارا در مرز آمریکا و کانادا واقع شده است. آبشار نعل اسب (Horseshoe Falls) و آبشار آمریکایی (American Falls) دو آبشار بزرگ اند و آبشار نقاب عروس (Bridal Veil Falls) آبشار کوچک است. برخی گردشگران ترجیح می دهند از بالای برج 236 متری اسکایلان (Skylon Tower) که بر فراز این آبشارها ساخته شده، منظره پیش پای خود را تماشا کنند.

 معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا


ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان

نوشته شده در تاریخ 1393/06/29 در دسته بندی دیدنی های جهان از هر پنج قاره

مکانهایی عجیب و ترسناک برای گردشگری
در همه جای دنیا مکان های عجیبی وجود دارند که بسیار ترسناک هستند و قلب انسان از دیدن آنها به تپش می افتد. این مکان ها، طبیعی یا دست‌ساز بشر هستند. به هر حال توفیری چندانی هم ندارد، مهم این است که جزو ترسناک ترین جاذبه های دنیا هستند.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی, دیدنی, جاذبه های گردشگری جهان, جاذبه های گردشگری دنیا, گردشگران, ترسناک ترین جاذبه های دنیا, ویکتوریا, آبشار ویکتوریا, وحشتناک ترین جاذبه های گردشگری جهان, مکانهایی عجیب گردشگری, مسیر پیاده روی برج CN, معبد بودایی Kyaikhtiyo, مشهورترین معابد بودایی, جاده Yungas در بولیوی, پل Trift در سوئیس, سکوی تایرول دراتریش, معبد Xuankong در چین, عجایب گردشگری

 مکان های دیدتی دنیا وجاذبه های گردشگری ترسناک

ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهان


مسیر پیاده روی برج CN – تورنتو، کانادا
آیا تا به حال در پیاده‌رو زمین خورده اید؟ روی زمین زمین خوردن خیلی ترس ندارد. اما امان از روزی که بخواهید در پیاده رویی که در طبقه 116 برج CN کانادا قرار دارد، زمین بخورید. آن وقت است که خیلی شیک به پایین پرت می شوید. البته این قدرها هم ناامن نیست. مثلا، این شش قرمز پوشی که در عکس می بینید، لباس مخصوص پرش پوشیده اند تا به پایین بپرند.

 

آنها کمربند ایمنی و طناب های نگهدارنده پوشیده و همه جوره آماده پرش هستند. خیلی دل می خواهد از این ارتفاع رعب‌آور خودتان با پای خودتان پایین بپرید و همه امیدتان هم فقط یک طناب باشد! کسانی که جراتش را دارند، می توانند در این پیاده روی هوایی قدم بزنند و از آن بالا همه تورنتو را زیر پای خود ببینند. 

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

مسیر پیاده روی برج CN یکی ازجاذبه های گردشگری کانادا


حاضر شدن و پوشیدن انواع وسایل ایمنی برای حضور در این مکان دیدنی دنیا یک ساعت زمان می برد و پس از آن هم می توانید حدود 20 تا 30 دقیقه در این پیاده رو در ارتفاع 360 متری بایستید. هزینه بازدید از مسیر پیاده روی برج CN حدود 175 دلار آمریکا است.


معبد بودایی Kyaikhtiyo – صخره طلایی، میانمار
یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری جهان معابد و بتکده های مشهور بودایی است که در بالای کوه Kyaikhtiyo، روی صخره طلایی در ایالت یانگون در میانمار قرار دارد. حفظ تعادل این معبد واقعا جای تعجب دارد و شاید بتوان آن را نوعی معجزه فرض کرد. افسانه های بودایی می گویند این صخره در کف دریا بوده است و بودا با قدرت ماورا طبیعه آن را بلند کرده و در جای کنونی گذاشته است.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

معبدبودا kyaikhtiyo  یکی مکان های دیدنی دنیا برای گردشگری

و از همه جالب تر، اعتقاد دارند که بودا با تاری از موی مقدس خود این صخره را اینگونه محکم در جای خود نگه داشته است.افراد بسیار مذهبی و فداییان بودا اعتقاد دارند افرادی که برای زیارت به این معبد می آیند شفا و سلامتی کامل پیدا می کنند و همه گناهانشان بخشیده می شود.

برای رسیدن به این مکان گردشگری باید یک مسیر پرپیچ و خم را با کامیون یا وانت از میان روستای کینپان بالا بروید و پس از طی 11 کیلومتر از میان جنگل تاریک به این مکان برسید. البته برای رسیدن به قله باید زحمت کوهنوردی را به پاهای خود ببخشید. جای شکر دارد که آن بالا رستوران، مهمان خانه و کافه وجود دارد تا رفع خستگی کنید.


جاده Yungas – بولیوی
در بالای کوه یک جاده باریک و بسیار خطرناک وجود دارد که جنگل آمازون را به لاپاز بولیوی وصل می کندکه یکی از مکان های دیدنی دنیا به شمار می آید. این جاده به نام «جاده مرگ» شهرت دارد. یکی از خطرناک ترین و کشنده ترین جاده های دنیا که حدود 61 کیلومتر طول دارد. حرکت در این جاده حدود 4572 متر از زمین فاصله دارد.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

جادهYunas بولیوی یکی ازمکان های دیدنی دنیا برای گردشگران

تصور چنین جاده ای هم ترسناک است چه برسد به عبور از میان آن! راننده های ماشین سنگین که در این جاده با عرض 3 متر عبور می کنند واقعا بسیار پرجرات و دیوانه هستند. هیچ نوع گاردریل محافظی در حاشیه جاده وجود ندارد. جالب این جاست که اتوبوس و تریلرهای بسیاری به طور دوطرفه از جاده مرگ عبور می کنند. سالانه 200 تا 300 نفر در این مسیر کشته می شوند و انواع صلیب و یادبود در طول جاده وجود دارد اما همچنان مسیر اصلی است و خیلی راننده ها از آن عبور می کنند. 


پل Trift – سوئیس
پل بسیار باریک که سه لایه چوب و کابل فلزی دارد، برای گردشگرانی است که می خواهند از یخچال طبیعی در تریفت در ارتفاع 100.5 متری دیدن کنند، تنها مسیر عبور است. این پل با طول 171 متری، بلندترین و بالاترین پل کوه آلپ است. برای رسیدن به این پل باید با تله‌کابین به آنجا بروید. تله‌کابین ها ظرفیت 8 نفر را دارند.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

پل trif یکی ازجاذبه های گردشگری جهان درکشور سوئیس


 این پل یکی از مکان های دیدنی ،ترسناک و بسیار هیجان انگیز در سال 2004 میلادی ساخته شد. اما در سال 2009 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت که نوسان و ترس کمتری دارد اما همچنان موجب وحشت کوهنوردها است. در کلبه ای در آن سمت نیز انواع غذاهای محلی سرو می شود.


آب‌گذر Pontcysyllte و کانال Llangollen – ویلز
چندین کیلومتر به سمت شرق لیانگولن در ویلز، بلندترین و طولانی ترین آب‌گذر دنیا وجود دارد که مانند اسباب بازی های شهربازی است. این آب‌گذر جزو میراث جهانی یونسکو است و در سال 1805 میلادی ساخته شده است که یکی از مکان های دیدنی  دنیا بشمار میرود.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

آبگزرو کانال ولیزجاذبه ای خارق العاده برای گردشگران

با این همه قدمت همچنان نیز مسیری برای جابه جایی مسافران است.  از این مسیر سالانه بیش از یکهزار قایق رودخانه و یکهزار قایق پدالی در ارتفاع 30 متری از بالای رودخانه Dee عبور می کنند. چشم انداز این کانال بسیار زیبا است و ترس آن ارزش امتحان را دارد.


استخر شیطان در آبشار ویکتوریا – زامبیا
استخر شیطان که در واقع یک استخر طبیعی در بالای صخره است، حدود 68.5 متر از زمین فاصله و در نزدیکی آبشار ویکتوریا، در زامبیا در قاره آفریقا است. این چاله مرگ که یکی از مکان های دیدنی دنیااست سالانه افراد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

 استخر شیطان یکی ازجذاب ترین جاذبه های جهان بشمار میرود

گردشگران از همه جای دنیا در فصل خشک و زمانی که رودخانه طغیان نمی کند و آرام است برای لذت از آب تنی در تابستان به این استخر می آیند. برای شنا در این استخر باید بدانید دقیقا کجا بروید تا از هفتمین عجایب طبیعی دنیا به پایین پرت نشوید. فرورفتگی صخره در این منطقه به «صندلی شیطان» شهرت دارد و استخری ایجاد کرده که گردشگران در آن شنا می کنند.


سکوی تایرول – اتریش
این سکو که در عکس مشاهده می کنید در واقع عرشه یخچال طبیعی است و در تایرول در کشور اتریش است و یکی از مکان های دیدنی دنیا است و بیشتر به سکوی مرگ شباهت دارد. این سکو در ارتفاع 3200 متری از زمین واقع شده است.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

 جاذبه های گردشگری بدون سکوی تایرول هیچ هیجانی برای گردشگران ندارد

 

برای رسیدن به این سکو باید حدود یک ساعت به سمت بیرون شهر و بالای کوه حرکت کنید. بیشترین وحشت ایستادن در بالای سکو زمانی است که برف زیادی باریده و باد می آید. در روزهای صاف و آفتابی می توانید مناظر زیبایی را از دور مشاهده کنید و حتی شهر زیبای ونیز ایتالیا نیز قابل مشاهده است.


معبد Xuankong – چین
در باریکه ای در بالای کوه هنگشان در کشور چین، معبد معلق که یکی از جازبه های گردشگری دنیا محسوب میشود واقع شده است. خیلی جالب است که این معبد در مکانی بسیار غیر استوار و خطرناک ساخته شده است و انسان انتظار دارد هر لحظه به پایین فرو بریزد اما برای گردشگران بسیار شگفت آور است که 1500 سال است این معبد در این جا است و تکان هم نخورده است.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

 معبد Xuankong یگی ازعجیب ترین وترسناک ترین مکان های گردشگری چین

 

این ساختمان حدود 70 متر از بستر رودخانه و 402 کیلومتر از شهر بیجینگ فاصله دارد. ستون های نگهدارنده این معبد چوب های باریکی هستند که در دل صخره محکم شده اند. 


Atlanterhavsveien – نروژ
جاده 8 کیلومتری در بالای اقیانوس آرام در میان نروژ غربی و مولده، یکی از ترسناک ترین جاده های دنیا است که پیچ و خم هم دارد. این جاده در سال 1989 میلادی گشایش یافت و کارگران هنگام ساخت آن با 12 طوفان مواجه شدند.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

 جاده ای بر روی اقیانوس آرام فوق العاده ترین جاذبه گردشگری دنیا

هنگام رانندگی در این جاده تصور می کنید سوار ترن هوایی هستید. در روزهای زمستان که هوا نامناسب است میزان ترس هنگام عبور از این جاده بیشتر می شود. شاید اگر هوا صاف باشد بتوانید نهنگ هایی که در اقیانوس زیر جاده زندگی  می کنند را از نزدیک تماشا کنید.


صومعه Meteora – یونان
همچون مناظر فیلم و کارتون های تخیلی، صومعه اورتودوکس شرقی در کوهستان پیندوس یونان به طرز عجیبی در بالای یک برج سنگی ساخته شده است یکی ازعجیب ترین مکان های گردشگری. Meteora به معنای «معلق در هوا» است و واقعا هم این دیر در ارتفاع 402 متری از زمین قرار دارد.

 

,گردشگری, جاذبه های گردشگری, مکان های دیدنی,دیدنی های جهان از هر پنج قاره

 صومعه Meteora عجیب  ترین  جاذبه های گردشگری جهان

راهبه های معتکف در قرن 14 میلادی برای فرار از مهاجمان ترک 24 صومعه در بالای این صخره ساخته و به آن پناه آورده بودند. در طول این یکصد سال، تنها راه دسترسی به این معبد طناب و پله های ریسمانی بوده است. البته امروزه گردشگران  می توانند با تله کابین به آنجا برسند و فقط 6 معبد در آنجا باقی مانده است که به جاذبه های گردشگری جهان تبدیل شده اند.
موفق باشید
بسیار عالی
  • پرینتر سه بعدی
  • با سلام ممنون از عکسهای زیبای سایت تون موفق و پیروز باشید
  • محمد مهدی محمدی
  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ویدئو کنفرانس
  • سلام و تشکر از سایت خوبتون.
  • نصب دوربین مداربسته
  • سلام ممنونم از سایت خوبی که دارید
    پاسخ:
    سلام
    خواهش می کنم .
    ما شاءالله
    آآآآآآاا
    ایران این همه جای دیدنی داره
    ho nana berozi haa
  • پرینت سه بعدی
  • ممنون از سایت خوبی که دارید
    جالب نبود.
    20
    با خانم X موافقم
    جالب نیست مکان های دیدنی جالب تری هم وجود دارد
    کجای آبگزرو کانال ولیز

    ؟
    طعتیلات به این جا میروم  جاده ای بر روی اقیانوس آرام


    با جالب موافقم
    ...... اُآآآآآآ......
    در مورد مکان های زیبای ایران هم بزار
    مطالبت جالب می شه
    خیلی خیلی خفنه
    جالبه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">